Ajankohtaista

Suomen eOppimiskeskuksen logo vasemmalle tasatulla tekstillä

Kutsu: Suomen eOppimiskeskus ry:n vuosikokous 2020

Tervetuloa Suomen eOppimiskeskus ry:n sääntömääräiseen vuosikokoukseen. Aika: 18.3.2020 klo 12-13Paikka: Uniikki LAB, Karjalankatu 2, Helsinki Vuosikokouksessa käsitellään seuraavat asiat: valitaan kokouksen puheenjohtaja ja sihteerivalitaan kaksi pöytäkirjan tarkastajaatodetaan kokouksen päätösvaltaisuusvahvistetaan kokouksen työjärjestysesitetään hallituksen toimintakertomus ja tilinpäätös…

Lue lisää

Kutsu: eOppimiskeskuksen verkostotapaaminen 18.3.2020

Suomen eOppimiskeskuksen jäsenet kokoontuvat verkostotapaamiseen 18.3.2020 13.30 -16.00 yhdistyksen vuosikokouksen jälkeen. Paikka: Uniikki LAB, Karjalankatu 2, Helsinki Tänä vuonna tapaamisen teemoina ovat: Sustainable learning - kestävä oppiminen / Tarmo ToikkanenDigioppimisen uusimmat virtaukset - kuulumisia alan…

Lue lisää

Kaisa Honkonen valittu eOppimiskeskus ry:n uudeksi toiminnanjohtajaksi

Kuva: Esko Tuovinen Suomen eOppimiskeskus ry:n toiminnanjohtajaksi on valittu Kaisa Honkonen. Hän aloittaa tehtävässä 1.2.2020 nykyisen toiminnanjohtajan Titi Tammisen jäädessä eläkkeelle. Kaisa Honkonen on toiminut pitkään digitaalisen opetuksen ja oppimisen kehitys- ja koulutustehtävissä. Hänen vahvuuksiaan…

Lue lisää
Teksti: SeOppi 1/2020

SeOppi-lehti mukana ITK-juhlakonferenssissa

SeOppi-lehti ilmestyy jälleen maaliskuussa 2020. Lehti kokoaa alan ammattilaiset, yritykset, yhteisöt sekä toimijat ja johdattaa digioppimisen tiedon äärelle. Lehdestä on mahdollista varata artikkeli- ja ilmoitustilaa. Tule siis mukaan jakamaan tietoa alan uusista ilmiöistä, hankkeista, tuotteista…

Lue lisää
eEemeli-kilpailun logo: silinterihattupäinen eEemeli-hahmo

eEemeli-laatukilpailun ilmoittautuminen on käynnistynyt

Valtakunnallinen eEemeli-laatukilpailu etsii jälleen vuoden parasta digitaalista oppimisratkaisua. Vuonna 2020 eEemeli-kilpailun raati tarkastelee töiden arvioinnissa erityisesti hyvinvoinnin ja tunne- sekä vuorovaikutustaitojen vahvistamista, vahvuuksien tunnistamista sekä oppimaan oppimisen taitojen tukemista. Raadin puheenjohtajana toimii Kansanvalistusseuran toimitusjohtaja Lauri…

Lue lisää
Kuva kirjekuorista irti leikatuista postimerkeistä

Poimi talteen uusi osoitteemme

Crazy Town on muuttanut Hämeenlinnan keskustaan, niinpä perinteinen posti tavoittaa meidät 1.1.2020 alkaen uudella osoitteella: Suomen eOppimiskeskus ryc/o Crazy Town, ParkkiRaatihuoneenkatu 21-2313100 Hämeenlinna Kaikki yhteystiedot >>

Lue lisää
eEemeli-kilpailun logo: silinterihattupäinen eEemeli-hahmo

eEemeli 2020 -kilpailussa haetaan vuoden parasta oppimisratkaisua

Onko sinulla käsissäsi vuoden 2020 paras interaktiivinen oppimisratkaisu? Ilmoittaudu mukaan eEemeli-kilpailuun! eEemeli on valtakunnallinen laatukilpailu, jossa etsitään vuosittain parhaita digitaalisia oppimisratkaisuja. Kilpailun tavoitteena on nostaa esille erilaisia oppimisen ratkaisuja, edistää tuotteiden innovatiivisuutta ja laatua sekä…

Lue lisää
SeOppi-lehden kannen ylälaita, jossa SeOppi-teksti

Syksyn SeOppi-lehti on ilmestynyt

SeOppi-lehden syysnumero ilmestyi marraskuussa. Kaksikielisen julkaisun sisältöihin voi tutustua myös digimuodossa: pdfSlideshareartikkelitietokanta Lehden seuraava numero ilmestyy maaliskuussa 2020. Lehden yhteydessä julkaistaan ITK-konferenssin näytteilleasettajaliite. Lisätietoja: seoppi.fi Julkaistut artikkelit Tutustu myös englanninkielisiin artikkeleihin >>

Lue lisää

Tiedolla johtaminen: Perusopetuksen digitalisaatiossa tapahtunut kehitystä

SeOppi 2/2019Teksti: Jarmo Viteli Miten kehittää itseänsä ja/tai johtaa koulua tiedon avulla? Tampereen yliopiston TRIM-tutkimuskeskus on tehnyt usean vuoden ajan tutkimusta siitä, miten peruskoulun digitalisaatioprosessi etenee. Tarjolla ovat verkossa olevat itsearviointityökalut niin 2., 5., 8.…

Lue lisää

Digiajan syväoppiminen vaatii dialogiosaamista

SeOppi 2/2019Teksti ja kuva: Sanna Ruhalahti, HAMK Edu Digitaalinen teknologia mahdollistaa tänä aikana monenlaisia mahdollisuuksia, mutta samalla haastaa meidät miettimään opetusta ja oppimista uusista lähtökohdista. Nykytilanteen uhkana on, että uppoudutaan oppimisteknologian yksityiskohtiin innostavan ja tuloksellisen…

Lue lisää