#opus2015 – Oppikirja oppimisympäristönä -hanke

Oppikirja oppimisympäristönä -hanke kohdistuu muutoksessa olevaan oppimisympäristöjen tulokulmaan eli muuttuvaan ja uudistuvaan oppikirjaan. Sulautuva, kaikkiallinen, digitalisoituva, vuorovaikutteinen, aktivoiva – siinä muutamia adjektiiveja, joilla opettajat kuvailevat näkymäänsä uudistuvaan oppikirjaan. Oppikirja oppimisympäristönä -hankkeen tavoitteena on kokeilla, tutkia…

Lue lisää

AVO-hankkeet

Avoimuus on tärkeä toimintatapa julkisella rahoituksella toteutettavissa hankkeissa. AVO-toiminnassa tämä on huomioitu jo nimessä ja etenkin toimintakulttuurissa. Näiltä sivuilta löytyvät aineistot ovat vapaasti käytettäviä ja jaettavia.  Avoimuudesta voimaa oppimisverkostoihin (AVO2) -ESR-hankkeen tavoitteena on yhteisöllisen, osallistavan…

Lue lisää

BossIT

BossIT on oppilaitosjohdon TVT-kompassi Koulun vai opiskelijoiden laitteet?Laitteiden, hankintojen ja ylläpidon mahdollisuudet?Organisaation osaamisen ja vertaisoppimisen johtaminen?Tekijänoikeudet ja käyttöoikeudet?Verkostot ja näkyvyys? Internetin ja digitaalisten aineistojen murros tarjoaa paljon mahdollisuuksia, mutta kaikkea ei kannata kokeilla itse. Tieto- ja…

Lue lisää

Digital Competence and Learning

Digital Competence and Learning toteutetaan tänä vuonna osana Mindtrek Openmind 2015 -konferenssia. Suomen eOppimiskeskus ry:n jäsenten on mahdollista osallistua tapahtumaan edulliseen jäsenhintaan. Kysy lisää: info@eoppimiskeskus.fi International three-day forum about the future of open source, open data and…

Lue lisää

EduFinland – Finnish Education in Second Life

EduFinland - Finnish education in Second Life EduFinland-toiminta on päättynyt elokuussa 2014 EduFinland on suomalaisten oppilaitosten oma virtuaalimaailma Second Lifessa. Suomalaisten oppilaitosten keskittyminen yhdelle alueelle Second Lifessa palvelee monta tarkoitusta. Yhtenäinen alue tarjoaa mahdollisuuksia tehokkaaseen…

Lue lisää

eLaatu

eOppimisen laatumerkki E-oppimisen laadulla korostetaan verkkovälineiden avulla tapahtuvan koulutuksen, opetuksen ja oppimisen tuotteiden ja palvelujen laaduntuottamiskyvyn hyvää laatua. Organisaatiot voivat hakea Suomen eOppimiskeskus ry:n myöntämää eOppimisen laatumerkkiä osoittaakseen ansioitumistaan tällä koulutuksen ja oppimisen saralla. Laatumerkkiä…

Lue lisää

Jatkoselvitys ESR/EAKR-hankkeiden hankeportaalille

Suomessa on toteutettu tuhansia ESR- ja EAKR-hankkeita. Tämä selvitys on tehty osana Opetus- ja kulttuuriministeriön hallinnoimaa ja Lapin Elinkeino-, liikenne ja ympäristökeskuksen rahoittamaa Manner-Suomen ESR-ohjelman valtakunnallisen osion toimintalinja 3:n ”Työmarkkinoiden toimintaa edistävien osaamis-, innovaatio- ja…

Lue lisää

Oppilaitosjohdon LUOTI-täydennyskoulutus

LUOTI - Luotsaa tietotekniikkaan Miten tieto- ja viestintätekniikka integroidaan opetuskäyttöön? Mikä on sosiaalisen median toimintalogiikka kouluissa? Miten kehittää toimintakulttuuria ja johtaa opettajista koostuvaa asiantuntijaverkostoa? Miten verkostoitua koulun ulkopuolisten sidosryhmien kanssa? LUOTI - Luotsaa tietotekniikkaan -täydennyskoulutus…

Lue lisää

Poluttamo

Poluttamo - oma digipolku oppimiseen -hankkeen tavoitteena on tarjota tukea toisen asteen opiskelijalle oman opintopolun selkiyttämiseen, opinnoissa etenemiseen sekä ammatilliseen kasvuun ja kehittymiseen. Hanke hyödyntää digitaalisten jalanjälkien sekä oppimisanalytiikan tarjoamia mahdollisuuksia, visuaalista henkilökohtaista opintosuunnitelmaa sekä…

Lue lisää

Työelämä oppimisympäristönä (TYYNE)

Toteutusaika1.9.2012 - 31.5.2013 [embedyt] https://www.youtube.com/embed?listType=playlist&list=PLq4V7f2fpSRAiRh_A7KDvJVKEgGAA9m4Q&v=KExwnuuK4sI&layout=gallery[/embedyt] Suomen eOppimiskeskus ry aloitti yhteistyössä Aalto-yliopiston, Hämeen ammattikorkeakoulun ja Otavan Opiston kanssa lokakuussa 2012 Työelämä oppimisympäristönä (TYYNE) -selvityshankkeen. Selvitys on tehty osana Opetus- ja kulttuuriministeriön hallinnoimaa ja Lapin Elinkeino-, liikenne ja…

Lue lisää