#opus2015 – Oppikirja oppimisympäristönä -hanke

rsz opus2015 logo värillinen vaaka

Oppikirja oppimisympäristönä -hanke kohdistuu muutoksessa olevaan oppimisympäristöjen tulokulmaan eli muuttuvaan ja uudistuvaan oppikirjaan.

Sulautuva, kaikkiallinen, digitalisoituva, vuorovaikutteinen, aktivoiva – siinä muutamia adjektiiveja, joilla opettajat kuvailevat näkymäänsä uudistuvaan oppikirjaan.

Lue lisää

AVO-hankkeet

Avoimuus
on tärkeä toimintatapa julkisella rahoituksella toteutettavissa hankkeissa.

AVO-toiminnassa
tämä on huomioitu jo nimessä ja etenkin toimintakulttuurissa. Näiltä sivuilta löytyvät aineistot ovat vapaasti käytettäviä ja jaettavia. 

Lue lisää

BossIT

bossit vaaka

BossIT on oppilaitosjohdon TVT-kompassi

Koulun vai opiskelijoiden laitteet?
Laitteiden, hankintojen ja ylläpidon mahdollisuudet?
Organisaation osaamisen ja vertaisoppimisen johtaminen?
Tekijänoikeudet ja käyttöoikeudet?
Verkostot ja näkyvyys?

Lue lisää

Digital Competence and Learning

Digital Competence and Learning toteutetaan tänä vuonna osana Mindtrek Openmind 2015 -konferenssia.

Suomen eOppimiskeskus ry:n jäsenten on mahdollista osallistua tapahtumaan edulliseen jäsenhintaan.
Kysy lisää: info@eoppimiskeskus.fi

MTOM tekstilogo 2015 vuosiluvulla

International three-day forum about the future of open source,

Lue lisää

EduFinland – Finnish Education in Second Life

ef pieni
EduFinland – Finnish education in Second Life

EduFinland-toiminta on päättynyt elokuussa 2014

EduFinland on suomalaisten oppilaitosten oma virtuaalimaailma Second Lifessa.

Suomalaisten oppilaitosten keskittyminen yhdelle alueelle Second Lifessa palvelee monta tarkoitusta.

Lue lisää

eLaatu

eOppimisen laatumerkki

E-oppimisen laadulla korostetaan verkkovälineiden avulla tapahtuvan koulutuksen, opetuksen ja oppimisen tuotteiden ja palvelujen laaduntuottamiskyvyn hyvää laatua. Organisaatiot voivat hakea Suomen eOppimiskeskus ry:n myöntämää eOppimisen laatumerkkiä osoittaakseen ansioitumistaan tällä koulutuksen ja oppimisen saralla.

Lue lisää

Jatkoselvitys ESR/EAKR-hankkeiden hankeportaalille

Suomessa on toteutettu tuhansia ESR- ja EAKR-hankkeita. Tämä selvitys on tehty osana Opetus- ja kulttuuriministeriön hallinnoimaa ja Lapin Elinkeino-, liikenne ja ympäristökeskuksen rahoittamaa Manner-Suomen ESR-ohjelman valtakunnallisen osion toimintalinja 3:n ”Työmarkkinoiden toimintaa edistävien osaamis-,

Lue lisää

Koulujen tekijänoikeudet kuntoon

KOTEK-hanke on opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama ja Suomen eOppimiskeskus ry:n hallinnoima hanke, joka tiedottaa ja kouluttaa tekijänoikeusasioita opetushenkilöstölle Suomessa. Asiantuntijana hankkeessa toimii Tarmo Toikkanen.

KOTEK-hankkeet ovat tarjonneet julkisia webinaareja sekä räätälöityjä koulutuksia oppilaitoksille vuodesta 2011.

Lue lisää

Oppilaitosjohdon LUOTI-täydennyskoulutus

LUOTI – Luotsaa tietotekniikkaan

Miten tieto- ja viestintätekniikka integroidaan opetuskäyttöön? Mikä on sosiaalisen median toimintalogiikka kouluissa? Miten kehittää toimintakulttuuria ja johtaa opettajista koostuvaa asiantuntijaverkostoa? Miten verkostoitua koulun ulkopuolisten sidosryhmien kanssa?

Lue lisää

Poluttamo

Poluttamo – oma digipolku oppimiseen -hankkeen tavoitteena on tarjota tukea toisen asteen opiskelijalle oman opintopolun selkiyttämiseen, opinnoissa etenemiseen sekä ammatilliseen kasvuun ja kehittymiseen. Hanke hyödyntää digitaalisten jalanjälkien sekä oppimisanalytiikan tarjoamia mahdollisuuksia,

Lue lisää

Pulssi – sykettä lukioarviointiin

Hanke kohdentuu opiskelijan rooliin arvioinnin osapuolena. Hankkeen aikaisella toiminnalla luodaan yhteistä ymmärrystä arvioinnin monipuolistamiseen.

Hankkeen tuottamilla konkreettisilla työkaluilla ja toimintamalleilla autetaan opiskelijoita palautteen perusteella tunnistamaan vahvuutensa ja heikkoutensa ja aktiivisesti muuttamaan omaa toimintaansa,

Lue lisää

Työelämä oppimisympäristönä (TYYNE)

Toteutusaika1.9.2012 – 31.5.2013

« Prev1 / 1Next »loadingplayEsko KilpiplayLeena VainioplayAri-Matti Auvinen« Prev1 / 1Next »loading

Suomen eOppimiskeskus ry aloitti yhteistyössä Aalto-yliopiston, Hämeen ammattikorkeakoulun ja Otavan Opiston kanssa lokakuussa 2012 Työelämä oppimisympäristönä (TYYNE) -selvityshankkeen. Selvitys on tehty osana Opetus- ja kulttuuriministeriön hallinnoimaa ja Lapin Elinkeino-,

Lue lisää