eEemeli 2013 -kilpailu etsii parasta oppimispeliä

eEemeli on valtakunnallinen laatukilpailu parhaasta interaktiivisen median oppimisratkaisusta. Nyt 12. kerran järjestettävän kilpailun pääsarjassa etsitään parhaita oppimispelejä ja oppimisen pelillisiä sovelluksia. Parasta Parasta -sarjan teema on avoin.

Suomen eOppimiskeskus ry:n yhteistyökumppaneineen järjestämän kilpailun tavoitteena on nostaa esille e-oppimisen ratkaisuja, edistää tuotteiden innovatiivisuutta ja laatua sekä kannustaa toimijoita luomaan ja kehittämään uusia e-oppimisratkaisuja.

eEemeli-kilpailussa arvioidaan mm. kilpailutuotteiden pelillisyyttä, yhteisöllisiä työskentelymenetelmiä, arjen hyödyllisyyttä, kaupallisuutta, yhteiskunnallista vaikuttavuutta, innovatiivisuutta, esteettömyyttä, pelimekaniikkaa sekä teknistä ja pedagogista käytettävyyttä. Arviointiraadin puheenjohtajana toimii peliprofessori Frans Mäyrä Tampereen yliopistosta.

Raati palkitsee pääsarjan voittajan 5 000 €:n rahapalkinnolla sekä eEemeli-kiertopalkinnolla. Parasta Parasta -sarjan voittaja palkitaan rahapalkinnolla. Kilpailun tulos julkistetaan Interaktiivinen tekniikka koulutuksessa -konferenssissa Hämeenlinnassa 10.-12.4.2013.

Vuoden 2012 parhaaksi e-oppimisen ratkaisuksi valittiin Intunex Oy:n xTune. Kilpailussa palkittiin lisäksi Apps4Learning-sarjan voittaja, Aalto-yliopiston TeamUp! -palvelu sekä Parasta Parasta -sarjan voittajat, Senja opettaa sinulle ruotsia sekä Helsingin Yliopiston Massive Open Online Course.

eEemeli-kilpailun ilmoittautuminen käynnistyy 1.1.2013. Kilpailun pääsarjaan ilmoittaudutaan 1.-31.1.2013 ja Parasta Parasta -sarjaan 1.1.-28.2.2013. Tarkemmat ilmoittautumisohjeet julkaistaan eOppimiskeskuksen verkkosivuilla.

Yhteistyökumppanit

Avoimuudesta voimaa oppimisverkostoihin -hanke, Teknologiateollisuus ry, TEKES, Tieke ry, Tietotekniikan liitto ry, HAMK, Tieto Oyj, Hämeenlinnan kaupunki ja Innopark Programmes Oy.

Lisätiedot

www.eoppimiskeskus.fi/eemeli
Suomen eOppimiskeskus ry
Titi Tamminen
titi.tamminen(at)eoppimiskeskus.fi
GSM 040 869 6306