AITO-hanke sai oman logon ja ilmeen!
Viime viikon lopussa saimme luvan julkistaa AITO-hankkeen logon ja ilmeen – todella hieno siitä tulikin. Oululaiset viime viikolla vielä pohtivat pitäisikö värit muuttaa ja laittaa tilalle OAMKin oranssi ja OSAOn sininen. Tamperelaiselle siitä tuli kuitenkin vähän liikaa Tappara-vibat, joten sini-violetilla yhdistelmällä mennään. Logo on moderni ja monikäyttöinen ja sen on meidän käyttöön suunnitellut suunnitellut #OSAOn graafinen suunnittelija Marita Jylhä.
Kyselyihin on alkanut kertyä ensimmäisiä vastauksia, innolla odotamme niiden läpikäymistä. Saimme rakennusalan kyselyn mukaan RATEKOn uutiskirjeeseen, josta iso kiitos Anni Autere-Kestille. Myös media-alan sekä ICT-alan kyselyihin on tullut hyvin vastauksia kiitos siitä puolestaan Tuukalle Ouluun.
Ensimmäinen yrityshaastattelukin ehdittiin jo tehdä, kun pääsimme juttelemaan pelialan pitkän linjan tekijän kanssa tekoälyn vaikutuksista pelialalle. Haastattelussa nousi esille mahdollisuuksina tekoälyn tuoma tehokkuus. Samassa ajassa kyetään tekemään enemmän – oli sitten kyseessä visujen, ääniraitojen, mood- tai story-boardien luominen. Haasteena taas esiin nousi mm. se että tekoäly luo edelleen kovin geneerisesti mahtipontista ja siloteltua kuvastoa, jolloin persoonallisen ilmeen ja pelin tunnelman saavuttaminen on haastavaa. Tästä on hyvä jatkaa ymmärryksen lisäämistä!