Tutustu myös näihin
No links foundNo links found
No links foundNo links foundNo links foundNo links foundNo links found
No links foundNo links foundNo links found
No links found
No links foundNo links found
No links found
No links foundNo links found
No links foundNo links foundNo links found
No links foundNo links foundNo links foundNo links foundNo links found
No links foundNo links foundNo links found
No links found
No links foundNo links found
No links foundNo links found
No links found
No links foundNo links found
No links foundNo links foundNo links foundNo links foundNo links found
Avoimet sisällöt
Avoimet oppimateriaalit
Linkki | Kuvaus | Päivitetty | Asiasanat |
---|---|---|---|
Oppimateriaalit | Opetushallitus | Tälle sivulle on koostettu OPH Oppimateriaalien etäopetukseen sopivia digitaalisia aineistoja ja harjoituksia. Materiaalit ovat maksuttomia ja kaikille käyttäjille avoimia. | 9.3.2021 | Opetushallitus |
eEemeli-palkinto
eEemeli 2022
Linkki | Kuvaus | Päivitetty | Asiasanat |
---|---|---|---|
Koulutusvienti jatkoi kasvua – ensimmäisen suomalaisen koulutusviennin laatupalkinnon voitti Kide science | Opetushallitus | Koulutusviennin uusi laatupalkinto Kide Sciencelle | 15.6.2022 | Education Finland Award, Kide Science, Opetushallitus |
Etäopetus
Linkki | Kuvaus | Päivitetty | Asiasanat |
---|---|---|---|
Etäopetuksen tilannekuva koronapandemiassa vuonna 2020 | Opetushallitus | Opetushallituksen selvityksessä tarkastellaan kansainvälisiä ja kotimaisia tutkimuksia ja selvityksiä, jotka liittyvät koronapandemian aiheuttamaan koulujen ja oppilaitosten etäopetukseen vuoden 2020 aikana. | 31.3.2021 | Opetushallitus |
Muistilista etäopetukseen siirtymisestä peruskoulun yläluokilla | Opetushallitus | Etäopetuksessa etenkin opettajien ja oppilaiden vuorovaikutukseen on kiinnitettävä erityistä huomiota. | 1.3.2021 | Opetushallitus |
Opetushallituksen raportti: Etäopetusta haastavan digitaalisen kuilun kaventamiseen tarvitaan kansallisia toimenpiteitä | Opetushallitus | Kansainvälisten ja kotimaisten selvitysten mukaan Suomi onnistui varsin hyvin koronakevään 2020 poikkeuksellisissa opetusjärjestelyissä. Esille on silti noussut myös useita kehittämistä vaativia asioita. | 31.3.2021 | Opetushallitus |
Oppimissovellusten, sosiaalisen median palveluiden ja digitaalisten pelien sekä videoinnin käyttö opetuksessa | Opetushallitus | Digitaaliset laitteet, sovellukset ja palvelut ovat tulleet osaksi opetusta kaikilla koulutusasteilla ja -muodoissa. Koronapandemiasta johtuvat poikkeukselliset opetusjärjestelyt, kuten etäyhteyksiä hyödyntävä opetus (jatkossa etäopetus), ovat lisänneet niiden käyttöä entisestään. | 26.2.2021 | Opetushallitus |
Poikkeukselliset opetusjärjestelyt – tietoa etäopetuksesta ja kotiopetuksesta | Opetushallitus | Opetushallituksen kokoama tietopaketti. | 16.3.2021 | Opetushallitus |
Toisen asteen etäopiskelu ja opiskelijoiden hyvinvoinnin tukeminen – Opetushallitus | Näkökulmia laadukkaaseen etäopetukseen. | 5.3.2021 | Opetushallitus |
Tukimateriaalimme auttaa etäopetukseen siirtymisessä myös 8.3. alkaen – Opetushallitus | Hallitus linjasi 25.2.2021, että leviämis- ja kiihtymisvaiheessa olevilla alueilla peruskoulun yläluokat ja toinen aste ohjataan siirtymään etäopetukseen 8.–28. maaliskuuta. Näilläkin alueilla lähiopetukseen jäävät alakoulut, esiopetus, erityisen tuen oppilaat sekä valmistava opetus. | 26.2.2021 | Opetushallitus |
Hyvinvointi
Linkki | Kuvaus | Päivitetty | Asiasanat |
---|---|---|---|
Toisen asteen etäopiskelu ja opiskelijoiden hyvinvoinnin tukeminen – Opetushallitus | Näkökulmia laadukkaaseen etäopetukseen. | 5.3.2021 | Opetushallitus |
Julkaisut
Selvitykset
Linkki | Kuvaus | Päivitetty | Asiasanat |
---|---|---|---|
Etäopetuksen tilannekuva koronapandemiassa vuonna 2020 | Opetushallitus | Opetushallituksen selvityksessä tarkastellaan kansainvälisiä ja kotimaisia tutkimuksia ja selvityksiä, jotka liittyvät koronapandemian aiheuttamaan koulujen ja oppilaitosten etäopetukseen vuoden 2020 aikana. | 31.3.2021 | Opetushallitus |
Opetushallituksen raportti: Etäopetusta haastavan digitaalisen kuilun kaventamiseen tarvitaan kansallisia toimenpiteitä | Opetushallitus | Kansainvälisten ja kotimaisten selvitysten mukaan Suomi onnistui varsin hyvin koronakevään 2020 poikkeuksellisissa opetusjärjestelyissä. Esille on silti noussut myös useita kehittämistä vaativia asioita. | 31.3.2021 | Opetushallitus |
Linkki | Kuvaus | Päivitetty | Asiasanat |
---|---|---|---|
Etäopetuksen tilannekuva koronapandemiassa vuonna 2020 | Opetushallitus | Opetushallituksen selvityksessä tarkastellaan kansainvälisiä ja kotimaisia tutkimuksia ja selvityksiä, jotka liittyvät koronapandemian aiheuttamaan koulujen ja oppilaitosten etäopetukseen vuoden 2020 aikana. | 31.3.2021 | Opetushallitus |
Koulutusasteet
Ammatillinen koulutus
Linkki | Kuvaus | Päivitetty | Asiasanat |
---|---|---|---|
Toisen asteen etäopiskelu ja opiskelijoiden hyvinvoinnin tukeminen – Opetushallitus | Näkökulmia laadukkaaseen etäopetukseen. | 5.3.2021 | Opetushallitus |
Lukio
Linkki | Kuvaus | Päivitetty | Asiasanat |
---|---|---|---|
Toisen asteen etäopiskelu ja opiskelijoiden hyvinvoinnin tukeminen – Opetushallitus | Näkökulmia laadukkaaseen etäopetukseen. | 5.3.2021 | Opetushallitus |
Oppimisratkaisut
Linkki | Kuvaus | Päivitetty | Asiasanat |
---|---|---|---|
Oppimissovellusten, sosiaalisen median palveluiden ja digitaalisten pelien sekä videoinnin käyttö opetuksessa | Opetushallitus | Digitaaliset laitteet, sovellukset ja palvelut ovat tulleet osaksi opetusta kaikilla koulutusasteilla ja -muodoissa. Koronapandemiasta johtuvat poikkeukselliset opetusjärjestelyt, kuten etäyhteyksiä hyödyntävä opetus (jatkossa etäopetus), ovat lisänneet niiden käyttöä entisestään. | 26.2.2021 | Opetushallitus |
Sosiaalinen media
Linkki | Kuvaus | Päivitetty | Asiasanat |
---|---|---|---|
Oppimissovellusten, sosiaalisen median palveluiden ja digitaalisten pelien sekä videoinnin käyttö opetuksessa | Opetushallitus | Digitaaliset laitteet, sovellukset ja palvelut ovat tulleet osaksi opetusta kaikilla koulutusasteilla ja -muodoissa. Koronapandemiasta johtuvat poikkeukselliset opetusjärjestelyt, kuten etäyhteyksiä hyödyntävä opetus (jatkossa etäopetus), ovat lisänneet niiden käyttöä entisestään. | 26.2.2021 | Opetushallitus |
Lähetä linkkivinkki
Aiheet
Arviointi |
Avoimet sisällöt
|
Creative Commons |
Digituki |
eEemeli-palkinto
|
Erityinen tuki |
Esteettömyys |
Etäopetus
|
Etätyö |
Hankkeet |
Hyvinvointi
|
Julkaisut
|
Koronavirus |
Koulutusasteet
|
OppilasAgentit |
Oppimisanalytiikka |
Oppimisratkaisut
|
Oppimisvaikeudet |
Oppimisympäristöt |
Osaamisen kehittäminen
|
Saavutettavuus
|
Sosiaalinen media |
Tapahtumat
|
Tekijänoikeus |
Tekoäly
|
Tietoturva |
Työkalut
|
Universal Design for Learning |
Verkostot |
Vertaistuki |