eEemeli-yleisöäänestys

eEemeli 2019

 

Vuoden 2019 parasta digitaalista oppimisratkaisua etsivä eEemeli-kilpailu on edennyt loppukilpailuvaiheeseen. Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry:n Satu Ågrenin luotsaama asiantuntijaraati on valinnut loppukilpailuun seuraavat tuotteet:

Yrityssarja

DragonBox Koulu 1 - DragonBox Finland Oy
eKokki – eTarjoilija
- PeDaTa Oy
Elias Robot
- Utelias Technologies Oy
Pikkuyrittäjät
- Nuori Yrittäjyys ry
Tabletkoulu
- Tabletkoulu Oy

Oppilaitossarja

Arviointimaa
- Itä-Suomen yliopisto, Itä-Suomen yliopiston harjoittelukoulu
TIM
- Jyväskylän yliopisto, IT-tiedekunta
ViLLE
- Oppimisanalytiikan keskus, Turun yliopisto

Kilpailun tulokset julkistetaan ITK-konferenssissa 21.3.2019 klo 17.00-18.15. Tilaisuudessa palkitaan myös yleisöäänestyksellä valittava yleisön suosikki. Tutustu siis tuotteisiin ja osallistu äänestykseen! Äänestys päättyy 21.3.2019 klo 14.

 

Äänestä suosikkiasi >>>

 

DragonBox Koulu 1
DragonBox Finland Oy

DragonBox Koulu tarjoaa työkalut monipuolisen, osallistavan ja vuorovaikutteisen oppitunnin pitämiseen. Tarinankerronnan, leikin, tutkimisen ja yhdessä toimimisen kautta oppilaat oppivat matematiikkaa samalla, kun heillä on hauskaa.

www

 

eKokki – eTarjoilija
PeDaTa Oy

Helppokäyttöinen eKokki sisältää koko tutkinnon oppimateriaalin kokille, tarjoilijalle ja opettajalle. eKokin ajantasainen oppimateriaali innostaa oppimaan!

www

 

Elias Robot
Utelias Technologies Oy

Erityisesti puhumisen harjoitteluun tarkoitettu kielenoppimisratkaisu koostuu sympaattisesta NAO-robotista sekä mobiilisovelluksesta, jonka avulla harjoittelu on mahdollista myös ilman robottia. Elias vie oppimisen uuteen ulottuvuuteen ja mahdollistaa 2000-luvun taitojen oppimisen hauskalla ja yksilöllisellä tavalla!

www

 

Pikkuyrittäjät
Nuori Yrittäjyys ry
 

Pikkuyrittäjien pelillinen mobiilisovellus käsittelee yritteliäisyyttä, työelämätaitoja ja talouden hallintaa. Sovelluksessa syvennetään alakoulun 4.-6. luokkalaisille suunnatun Pikkuyrittäjät-ohjelman oppituntien teemojen sisältöjä sekä se yhdistää perinteisen luokkatyöskentelyn ja digitaaliset mahdollisuudet oivallisesti. Sovelluksen avulla voi oppia muun muassa tuotteiden ja palveluiden suunnittelua, markkinoinnin keinoja, kiertotalouden perusteita sekä tapoja antaa palautetta.

www

 

Tabletkoulu
Tabletkoulu Oy

Teemme oppimateriaaleja, jotka ovat opetussuunnitelman mukaisia ja sisältävät kaiken tarvittavan: opetustekstit, harjoitukset, kokeet, eriyttämisen keinoja ja arvioinnin työkaluja. Oppimateriaalit perustuvat uusimpiin teknologiaa hyödyntäviin opetusmenetelmiin: ilmiöpohjaisuuteen, käänteiseen oppimiseen, pelillisyyteen sekä yhteisölliseen ja itseohjautuvaan oppimiseen. Oppimateriaaliemme avulla jokaisen on helppo siirtyä uuden opettamisen ja oppimisen maailmaan.   

www

 

Arviointimaa
Itä-Suomen yliopisto, Itä-Suomen yliopiston harjoittelukoulu

Oppilaiden itsearviointia helpottava sovellus, jossa oppilas pääsee käyttämään mielikuvitustaan ilman rajoja pukiessaan animoiduiksi ja selostetuiksi tarinoiksi kaiken sen mielen päällä liikkuvan, mikä muuten jäisi ilmaisematta.

 

TIM
Jyväskylän yliopisto, IT-tiedekunta

Nykyiset materiaalit ovat menneet kamaliksi linkkisotkuiksi, joista juonen löytäminen on vaikeaa. Tavoite on siis palata takaisin kirjamaiseen mietittyyn järjestykseen. Sellaiseen, josta tietää, että kun on materiaalin käynyt läpi, on asiasta jonkinlainen kokonaiskuva. TIMissä kirjaan lisätään vielä välitön vuorovaikutus.

Mikä on TIM? -esittelyvideo
TIM = vähemmän on enemmän kuin oppimisympäristö -video

www

 

ViLLE
Oppimisanalytiikan keskus, Turun yliopisto

ViLLE-oppimisjärjestelmä sisältää useita erilaisia ohjelmoinnin, matematiikan, kielten ja muiden aineiden oppimiseen kehitettyjä tehtävätyyppejä. Opettajat voivat joko itse luoda tehtäviä tai hyödyntää muiden opettajien tekemiä tehtäviä. Järjestelmä kerää monipuolisesti dataa oppilaiden vastauksista. Kaikki kerätty data on kurssin opettajien katseltavissa koska tahansa. Opettaja voi myös helposti selailla, etsiä ja ottaa käyttöön juuri sellaisia resursseja kuin kurssillaan tarvitsee.

Tutustu ViLLEn esimerkkitehtäviin

www
 

 

Äänestä suosikkiasi >>>

 

Pikkuyrittäjien pelillinen mobiilisovellus käsittelee yritteliäisyyttä, työelämätaitoja ja talouden hallintaa. Sovelluksessa syvennetään alakoulun 4.-6. luokkalaisille suunnatun Pikkuyrittäjät-ohjelman oppituntien teemojen sisältöjä sekä se yhdistää perinteisen luokkatyöskentelyn ja digitaaliset mahdollisuudet oivallisesti. Sovelluksen avulla voi oppia muun muassa tuotteiden ja palveluiden suunnittelua, markkinoinnin keinoja, kiertotalouden perusteita sekä tapoja antaa palautetta.

 

Luettu 23185 kertaa Viimeksi muokattu perjantai, 08 maaliskuu 2019 11:47