Paras suomalainen oppimisratkaisu

Arviointiraati

Tuotesarja:
Digihyvinvointi

Education Finland
Award

Tuotesarja

Vuoden 2022 Paras suomalainen oppimisratkaisu -kilpailun tuotesarjassa etsitään digihyvinvointia ja osallisuutta tukevia ratkaisuja.

Profiilikuva: Tiina Härkönen

Paras suomalainen oppimisratkaisu 2022 -kilpailun tuotesarjan arviointiraadin puheenjohtajana toimii Sitran johtava asiantuntija Tiina Härkönen.

Tiina Härkönen toimii Sitrassa Reilu datatalous- ja Demokratia ja osallisuus -teemojen yhteistyöprojektissa, joka keskittyy yksilöiden digioikeuksiin sekä digitaaliseen osaamiseen. Projektin tavoitteena on tehdä datatalouden perusteista suomalaisten kansalaistaito. Sitraa ennen Tiina on toiminut liiketoiminnan kehittämisen, viestinnän ja markkinoinnin johtotehtävissä mm. Postissa, OpusCapitalla, SAS Institutessa, Elisalla ja Nokialla.

Raati koostuu niin yritysten kuin julkisen sektorin pedagogiikan, koulutuksen sekä oppimisteknologian asiantuntijoista. Mukana muun muassa:


Taru Kekkonen
pedagoginen päällikkö, Omnia

Profiilikuva: Taru Kekkonen

Olen ollut kehittämässä ja toteuttamassa digitaalista ja verkko-oppimista eri koulutusmuodoissa jo viime vuosituhannelta lähtien. Erilaisia näkökulmia tähän työhöni ovat tarjonneet mm. verkko-opettajan, verkko-ohjaajan, asiantuntijan, verkkokoulutuspäällikön, rehtorin ja pedagogisen päällikön tehtävät. Tuon raatiin erityisesti pedagogista näkemystä ja pyrin arvioimaan kilpailutöitä oppijan silmin, korvin ja tuntemuksin. Oppimisen tukeminen on aina innostavaa, olipa kyse sitten yksilön tai yhteisön oppimisesta.


Anni Autere-Kesti
apulaisrehtori, Rakennusteollisuuden Koulutuskeskus RATEKO/Rakennusteollisuus RT

Profiilikuva: Anni Autere-Kesti

Olen työskennellyt pitkään lasten, nuorten ja aikuisten verkko-opetuksen parissa opettajana, suunnittelijana, materiaalin tuottajana ja asiantuntijana. Apulaisrehtorin pestissä olen mukana monessa ja työskentelen mm. verkkokoulutusten ja viestintä- ja laatuasioiden parissa.

Minua kiinnostaa oppimistuotteen tai ratkaisun kyky nostaa sisältö keskiöön siten, että se tempaa oppijan mukaansa. Tiedon rakentaminen yhdessä ja oppimisen ja oivaltamisen ilo ovat myös tärkeitä. Raadin työskentelyyn tuon sekoituksen verkkopedagogista osaamista, laatuajattelua ja viestinnän näkökulmaa.


Kirsi Korkealehto
lehtori, HAMK

Profiilikuva Kirsi Korkealehto

Kirsi Korkealehto työskentelee HAMK Edu -tutkimusyksikössä lehtorina. Hän toimii kansallisissa ja kansainvälisissä hankkeissa korkeakoulupedagogiikan ja digitaalisuuden kehittäjänä sekä koulutusviennissä kouluttajana. Häntä kiinnostaa erityisesti opiskelijoiden kiinnittyminen ja vuorovaikutus digitaalisissa oppimisympäristöissä.


Tarmo Toikkanen
oppimisen design-tutkija, opettajankouluttaja

Profiilikuva: Tarmo Toikkanen

Tarmo Toikkanen vaikuttaa lukuisissa opetuksen ja teknologian rajapinnassa toimivissa yrityksissä ja yhdistyksissä. Hän on tutkinut ja muotoillut oppimista (ympäristöjä, toimintatapoja, sisältöjä, alustoja) monta vuotta Suomessa ja Euroopassa ja vienyt suomalaista koulutusosaamista maailmalle useamman startupin ja verkoston kautta. Tuon raatiin yritystoiminnan ja akatemian näkökulmaa sekä design-ymmärrystä tuotekehitysprosessien osalta.


Education Finland Award -tuomaristo

Education Finland Award -kilpailusarjan voittajat valitsee tuomaristo, jonka puheenjohtajana toimii valtiosihteeri Tuomo Puumala, OKM.

Tuomo Puumala
Minna Kelhä
Aija Bärlund
Mika Ihamuotila
Lenita Toivakka
Jarmo Viteli

Lisätietoja